ساخت و طراحي لوگو

مطالب آموزشي ناب، بروز، مفيد و خواندني از سراسر وب

یکشنبه ۲۳ شهریور ۰۴

ساخت و طراحي لوگو

۹ بازديد

ساخت و طراحي لوگو

 

طراحي لوگو براي افراد مبتدي و آنچه در مورد لوگو بايد بدانيد:

 

چطور يك لوگو داشته باشيم؟

 

براي داشتن يك آرم يا لوگوي مناسب، ابتدا مي بايست شغل خود را راه اندازي نموده سپس با توجه به نوع فعاليت خود و بررسي نكات مهم موجود در كسب و كارتان، مي توانيد به عنوان مدير مجموعه يا حرفه خود، نسبت به ساخت و طراحي لوگو اقدام كنيد. اما اين تازه شروع ماجرا است و بايد از اينجا به بعد، پروسه اي را براي طراحي و ساخت دقيق و حرفه اي يك آرم طي نمائيد. مثلا در همين ابتدا بايد انتخاب كنيد كه آرم مورد نظر شما، تنها يك نوع نماد يا وكتور باشد يا به صورت تركيبي از وكتور و نوشته يا همان لوگوتايپ طراحي شود.

 

خصوصيات مهم يك لوگوي مناسب

 

ساده، ساده، ساده

شايد مهم‌ترين توصيه در ساخت و طراحي لوگو همين عبارت باشد. فراموش نكنيد شما مي‌خواهيد نشان سازماني خود را در ذهن همگان ثبت كنيد و قرار نيست كه چارت سازماني‌تان را در قالب يك لوگو بگنجانيد. لوگوهاي پيچيده و ابهام برانگيز شانس زيادي در جذب توجه اوليه مشتريان نخواهند داشت و توفيق كسب‌وكار شما را به مخاطره مي‌اندازند پس هميشه در معرفي يك لوگو اصل ساده‌نگاري را در نظر داشته باشيد.

 

جذاب و ارزش‌آفرين

توجه داشته باشيد يك لوگو علاوه بر سادگي بايد در جذب نگاه مشتري موثر عمل كند. لوگوهاي موفق هميشه حامل پيامي بشردوستانه هستند. كم نيستند شركت‌هاي بزرگي كه در معرفي لوگوي خود به اهميت ارتباطات انساني مي‌پردازند و در قالب تصويري كوچك، ارزش‌هاي بي‌شماري را به مصرف‌كننده القا مي‌كنند. اگر رسالت يك شركت بر اساس ارزش‌آفريني بنا شده باشد، پس به راحتي مي‌تواند با استفاده از تكنيك‌هاي گرافيكي مدرن مفهوم ارزش را از طريق لوگو در ذهن مشتريانش حك كند.

 

منحصربه‌فرد

قبل از معرفي لوگوي خود ابتدا به بررسي لوگوي رقبا و ويژگي‌هاي غالب صنعت خود بپردازيد. اگر رقباي اصلي شما از اشكال يا رنگ‌هاي مشابهي استفاده كرده‌اند و سهم بازار خوبي را در اختيار گرفته‌اند پس لوگوي آن‌ها توانسته ارتباط لازم را با مصرف‌كنندگان برقرار كند. حال اين هنر شماست كه با بهره‌گيري از ايده‌هاي نو و تركيب آن‌ها با تجربيات رقبايتان به خلق يك لوگوي ماندگار نائل شويد.

 

استفاده از عكس ممنوع

در طراحي لوگو، عكسها هيچ جايي ندارند. استفاده از عكسهاي پيكسل شده براي تبديل به بردار، يك تلاش بيهوده است و نماي خوبي در لوگو نخواهد داشت.

 

درك صحيح از رنگ ها

براي ساخت و طراحي لوگوي عالي، علاوه بر داشتن يك نرم افزار گرافيكي مطمئن، ضروري است كه درك درستي از رنگ ها و نحوه استفاده از هركدام داشته باشيد. بد نيست بدانيد كه در يكي از مدل هاي رنگي به نام RYB كه براي طراحي كاربرد دارد، رنگ هاي قرمز (Red) ، زرد  (Yellow)و آبي (Blue) به عنوان رنگ هاي اصلي و اوليه شناخته مي شوند. همچنين سه نوع رنگ سبز، نارنجي و بنفش نيز رنگ هاي ثانويه محسوب مي گردند كه هركدام از آنها در اثر تركيب رنگ هاي اصلي به وجود مي آيند. اما شش رنگ سومي هم وجود دارند كه از تركيب رنگ هاي اوليه و ثانويه تشكيل خواهند شد.

 

به يادماندني و دوست‌داشتني

به گفته بسياري از بزرگان كسب‌وكار طول عمر يك برند ممكن است بيشتر از طول عمر يك محصول باشد لذا اگر شركت بزرگي تصميم به خارج كردن يك محصول از چرخه توليد خود گرفت، مطمئنا نام تجاري آن شركت همچنان در نزد مشتريان معتبر خواهد بود پس لوگوها با افول يك محصول فراموش نمي‌شوند از اين‌رو توصيه مي‌شود از تصاوير و واژگان ساده و قابل انتقال در طراحي لوگوي سازماني خود به درستي استفاده كنيد و به دنبال برقراري ارتباط دائمي با مشتريان بالقوه خود از طريق ثبت يك لوگوي ماندگار در ذهن آن‌ها باشيد.

 

 

منبع: سه سوت وب

 

https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.