ساخت لوگو شركت
طراحي لوگو يكي از اصول اصلي راهاندازي هر تجارتي است، اين كار نشانه و هويت يك شركت است و هويت يك شركت را بر پايه آرم آن شركت ميتوان شناخت، به طور كلي ساخت لوگو از مهمترين فرايندها براي يك شركت است طوري كه اين كار تأثير بسيار زيادي در برندينگ يك شركت و يا تجارت دارد، امروزه ٣ روش براي اين كار بهصورت حرفه اي وجود دارد (لوگو بدون متن، لوگو تايپ، و تركيبي از لوگو و تايپ)، اغلب تجارتهاي بزرگ كه براي مشتريان خود اهميت ويژهاي ميدهند، ساخت لوگو شركت حرفه اي به صورت يونيك را ترجيح ميدهند زيرا اين كار تا سالهاي سال بايد باقي خواهد ماند و مشتريان برند شما بر اساس لوگو، شما را خواهند شناخت. به اين دليل اغلب تجارتهاي بزرگ براي ساخت لوگو شركت خود حساسيت ويژهاي دارند. يكي از مهمترين نشانههايي كه يك لوگوي كه يك شركت بايد داشته باشد، معرفي هويت يك برند و تجارت با نشانهاي از روي ظاهر هر لوگو و آرم است كه هر طراحي بايد در آن دقت لازم را داشته باشد.
ساخت لوگو براي معرفي هويت يك برند
طراحي آرم و لوگو (logo design) علاوه بر معرفي كردن محصول، به شما كمك ميكند تا در كنار رقبايتان در بازار ديده شويد حتي يك ساخت لوگو مناسب ميتواند شمارا چند پله نسبت به رقبايتان بالاتر ببرد و شما را متمايزتر جلوه دهد، تنها كافي است سليقه مخاطبان هدف را در اين مورد بيشتر بدانيد تا آنها را جذب خود كنيد. همانطور كه صورت يك انسان و ديده شدن آن اهميت دارد، طراحي لوگو حرفه اي ، مناسب و زيبا بر هويت محصول و تجارت شما تأثير خواهد داشت. اغلب افراد يك برند را با مشاهده لوگو ميشناسند و با مشاهده لوگوي يك برند ميتوانند تشخيص بدهند كه اين شركت در چه زمينهاي فعاليت ميكند، به همين خاطر امروزه انتخاب طراح براي ساخت لوگو و آرم يك برند خيلي مهم است.
مزاياي طراحي لوگو و ساخت آرم شركتي
لوگو اولين چيزي است كه با ديدن آن به هر تجارتي پي ميبريد، مثل شنيدن يك نام تجاري بهعنوان مثال: هم سايت، اپل، نايك و... .
طراحي لوگو حرفه اي ميتواند تركيبي از حروف، نشانهها و نماد باشد كه چهره و هويت يك تجارت را به مخاطب ميگويد.
طراحي آرم و لوگو زيبا و كارآمد اهميت زيادي در محبوبيت يك برند در نظر مخاطبان خواهد داشت.
چرا طراحي لوگو حرفه اي انجام بدهيم؟
شركتها اهميت زيادي به لوگوي خود ميدهند به همين دليل است كه ساخت لوگو شركت حرفه اي را در برنامههاي خود قرار ميدهند. براي اينكه بخواهيم يك لوگو حرفه اي داشته باشيم بايد قبل از هر چيز رنگها و كاربرد آنها را بشناسيم مثلاً استفاده از رنگ نارنجي يا قرمز در تجارتهاي مرتبط با محيط زيست اشتباه است و بهتر است از رنگهايي در دسته سبز و آبي استفاده شود ، استفاده از يك نماد مرتبط در كنار اسم تجارت خود و توجه داشته باشيم اين نماد شبيه به نماد هيچكدام از گرايشهاي فكري در سطح جامعه نباشد تا مخاطبانمان را از دست ندهيم، اين نماد بايد معرف خدمات باشد كه محصول شما را ارائه ميدهد، براي مثال در لوگو بسياري از كارخانههاي توليد ماشين از سمبلي كه معرف سرعت يا امنيت هست استفادهشده، يا در لوگو بسياري از رستورانها از نمادي كه شباهت زيادي به مواد غذايي دارد يا از خود مواد غذايي مثل سيخ كباب، همبرگر و .. استفادهشده است،
منبع: سه سوت وب
https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/