آموزش سئو
براي يادگيري و آموزش سئو ابتدا بايد به اين مطلب اشراف كامل داشته باشيد، كه علمي كه به دنبال آن هستيد چيست و چه مزايايي دارد.
به همين دليل ابتدا تعريف دقيقي از آن را براي شما عزيزان ارائه مي دهم.
سئو چيست؟
سئو يا همان Search Engine Optimization (SEO) (به معني : بهينه سازي موتور جستجو) تمرين و ممارست در جهت گرفتن ترافيك هدفمند براي يك وب سايت از رتبه بندي ارگانيك موتورهاي جستجو مي باشد.
*ترافيك هدفمند يعني چه : يعني افرادي را وارد سايت خود كنيد كه دنبال خدمات و محصولات شما باشند.
*ارگانيك يعني چه : به بيان ساده يعني به صورت طبيعي و بدون پرداخت هيچ هزينه اي (در ادامه بيشتر توضيح خواهم داد)
به صورت كلي اينطور مي توان گفت كه كارهاي متداول مرتبط با سئو مي توانند شامل:
ايجاد محتواهايي با كيفيت بسيار بالا
بهينه سازي محتوا پيرامون كلمه كليدي خاص
و ساخت بلك لينك ها يا همان لينك هاي بازگشتي باشد.
در ادامه با من همراه باشيد تا براي شما اين مبحث را كاملا باز كنم.
اين مبحث يكي از اصول پايه اي در تدريس سئو محسوب مي شود، در اين قسمت از بخش آموزش مقداري از اين مبحث را توضيح مي دهم.
ادامه مبحث را نيز مي توانيد در برگه مربوطه مطالعه نماييد.
موقعيت يابي موتورهاي جستجو چيست؟
موقعيت يابي موتورهاي جستجو، تمرين مستمر بهينه سازي صفحات وب به منظور دستيابي به نتايج بالاتر در موتورهاي جستجو براي كلمات كليدي خاص است.
به عبارت ديگر:
موقعيت يابي موتورهاي جستجو زيرمجموعه اي از بهينه سازي موتورهاي جستجو است كه بر دستيابي به رتبه هاي بالاتر براي صفحات خاص تمركز دارد (برخلاف كار بر روي پيشرفت هاي فني SEO در سايت يا انتخاب كلمات كليدي براي بهينه سازي).
براي فراگيري سئو دانستن اينكه sem چيست بسيار ضروري است، اين مطلب از جهت اين مهم است كه شما بايد بدانيد كه موتور هاي جستجو چگونه عمل مي كنند.
چه روش هايي براي تبليغات دارند، و چگونه نتايج جستجو دسته بندي مي شود.
در اين قسمت از مقاله آموزش سئو، اطلاعاتي را به صورت مختصر آورده ام، براي آموزش بيشتر اين قسمت مي توانيد به برگه مربوطه مراجعه نماييد.
seo در مقابل sem
تفاوت بين SEO و SEM چيست؟
تفاوت اصلي اين است كه بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) بر روي بهينه سازي وب سايت به منظور جلب بازديدكنندگان از نتايج جستجوي ارگانيك متمركز است.
از سوي ديگر ، هدف بازاريابي موتورهاي جستجو (SEM) به دست آوردن ترافيك و ديده شدن از جستجوي هم ارگانيك و هم پولي است.
به عبارت ديگر:
نتايج جستجوي گوگل به دو دسته اصلي تقسيم مي شوند: نتايج جستجوي پولي و نتايج جستجوي ارگانيك.
كه هدف سئو رتبه بندي وب سايت شما در نتايج جستجوي ارگانيك است.
همچنين مي توانيد وب سايت خود را در قسمت پرداخت شده نتايج جستجو از طريق پرداخت به ازاي كليك (PPC) قرار دهيد.
SEO جايي است كه شما 100٪ بر رتبه بندي در نتايج ارگانيك تمركز مي كنيد.
SEM زماني است كه از SEO و PPC استفاده مي كنيد تا از موتورهاي جستجو ترافيك دريافت كنيد.
بنابراين بله، SEM يك اصطلاح گسترده است كه شامل SEO و PPC است.
اين بدان معناست كه SEO در زير ********ر SEM قرار مي گيرد.
هنگامي كه پا در عرصه آموزش سئو مي گذاريد، بايد به يك نكته بسيار برجسته توجه كنيد.
اين رشته آموزشي مخلوطي از تكنيك ها و تجربيات است، هر چقدر بهتر بتوانيد موتور هاي جستجو را درك نماييد، نتيجه بهتري در انتظار شماست.
براي اين منظور در مبث مقدماتي بسيار بر روي يادگيري و درك موتورهاي جستجو براي شما تاكيد دارم.
اين مطلب به صورت خلاصه قرار گرفته براي اطلاعات بيشتر به برگه مورد نظر مراجعه نماييد.
عوامل رتبه بندي موتورهاي جستجو
شايد خوانده باشيد كه گوگل از 200 فاكتور رتبه بندي در الگوريتم خود استفاده مي كند.
خوشبختانه، براي موفقيت در سئو نيازي به تسلط بر همه 200 نيست.
در حقيقت، شما بهتر است درباره مجموعه كمي از عوامل رتبه بندي كه بيشترين تأثير را دارند ياد بگيريد.
منبع: سه سوت وب
https://3sotweb.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88/